RDW_LOGO
05/21/2019

Nieuwe RDW Open Data Interface "Gekentekende Voertuigen"

Het eenvoudig aanmaken en updaten van een voertuig in Autoline Rev.8

RDW Open Data Interface**, Het Rijksdienst voor het Wegverkeer beheert een open gegevensbron van de overheid waar de eigenaar van een voertuig is geregistreerd. Deze database bevat elementaire voertuiginformatie met waardevolle informatie zoals het merk, model, kleur en registratie data van een auto. Onnodige administratieve handelingen zijn een belasting voor uw bedrijf, het is kostbaar en inefficiënt. De RDW Open Data interface** helpt u bij dit probleem en maakt het eenvoudiger en gemakkelijker om de informatie te krijgen die u nodig hebt bij het aanmaken en updaten van een voertuig in uw DMS.

De RDW Open Data interface** is bedoeld voor dealers die nauwkeurige gegevens binnen handbereik willen hebben bij het aanmaken van een onbekend voertuig dat bijvoorbeeld wordt aangemaakt wanneer het een transactie betreft van een ander merk dan welke de dealer verkoopt. Maar ook voertuigen van uw eigen merk kunnen eenvoudig verrijkt worden. In tegenstelling tot de huidige oplossing met twee losstaande systemen waar de informatie handmatig in uw DMS moet worden ingegeven, verbindt de RDW Open Data interface** uw DMS veilig met het extern systeem van RDW; alle relevante informatie die nodig is voor het maken van een nieuw voertuig wordt doorgeven aan uw DMS.

Ook bestaande voertuiggegevens kunnen worden aangevuld met informatie zoals bijvoorbeeld de APK datum of de datum eerste tenaamstelling. We kunnen zelfs zien of het voertuig geëxporteerd werd of niet. Met deze relevante informatie kunt u bijvoorbeeld een servicecampagne uitvoeren om klanten te benaderen; bespaar tijd en middelen.

Voor meer informatie over deze nieuwe interface neem contact op met uw CDK Account Manager.