09/01/2017

Dealergroepen Haaima en Hylkema kiezen voor Autoline Drive

CDK Global en de dealerbedrijven Autobedrijf Haaima en Autobedrijf Hylkema ondertekenden recent elk een overeenkomst voor het nieuwe geïntegreerde Dealer Management Systeem (DMS) — Autoline Drive — van CDK Global. De dealergroepen gaan Autoline Drive inzetten voor de Peugeot-dealerbedrijven op 8 locaties in Nederland als opvolging  van het huidige Dealer Management Systeem EVA.

Samen met CDK Global zet Autobedrijf Haaima en Hylkema zich in om het nieuwe Dealer Management Systeem Autoline Drive gereed te maken voor de Nederlandse PSA markt. Hiervoor is een zorgvuldig gepland traject opgezet waarbij naast de volledige test van land specifieke aspecten, de integratie met software van 3e partijen wordt ontwikkeld en getest en ook de datamigratie vanuit EVA nauwkeurig wordt bekeken.

In een reactie op de overeenkomst zei Dieter Bodvin, General Manager CDK Global Benelux: "Het is mooi om te ervaren hoe een groot team van CDK medewerkers, lokaal en internationaal, samenwerkt met het team van Autobedrijf Haaima om van Autoline Drive ook in de Benelux een succes te maken. We maken gezamenlijk mooie stappen in dit traject.”

We kijken ernaar uit om nauw samen te werken met deze dealergroepen, om voort te bouwen op het succes van onze langdurige relatie met PSA.

De samenwerking volgt op de ondertekening van een nieuwe overeenkomst tussen CDK Global en PSA Benelux in juni 2017, waarbij PSA de Peugeot en Citroën dealers in de Benelux de keuze biedt tussen 3 DMS systemen, waaronder het nieuwe Autoline Drive-product van CDK Global. PSA selecteerde het systeem van CDK Global als één van de drie keuzes voor dealers, waarbij het stroomlijnen van softwareproviders werd gevolgd om te zorgen voor een grotere bruikbaarheid en vereenvoudiging van de activiteiten voor het retailersnetwerk.

Ook in België en Luxembourg hebben naast de pilot-dealer Scheerens, de dealerbedrijven Jos Petry en Etoile recent gekozen voor Autoline Drive als toekomstig Dealer Management Systeem.

De overgang naar Autoline Drive gaat in overleg met Autobedrijf Hylkema (en de overige dealers in België en Luxemburg) ingepland en uitgevoerd worden na de afronding van de pilotering bij de dealers in Nederland en België.