05/01/2018

Technologiebedrijf CDK Global ontvangt kinderen College Ten Doorn.

Achttien leerlingen van de Stem klas van College Ten Doorn uit Eeklo waren deze week te gast bij  het technologiebedrijf CDK global in Melle.
Na een rondleiding in de verschillende afdelingen van het bedrijf werden de studenten van 13-14 jaar een ganse dag ondergedompeld in een workshop  genaamd “CODESMART”, waar ze leerden hoe ze zelf een website konden bouwen.

’s Ochtends leerden ze over het  gebruiksgemak, user interface en het belang van kleuren op een website.  Nadien bewezen ze  aan de hand van oefeningen, wat je met Html en Css op het scherm kan toveren.  De website van de school werd onder de loep genomen , oa.  hoe die scoorde in Google tov andere scholen in de buurt.

Omdat IT’ers gek zijn op pizza... had CDK echte Italiaanse pizzabakkers uitgenodigd die op hun houtoven voor de kinderen een heerlijke lunch hadden voorzien.  Zo had iedereen voldoende energie om aan de echte uitdaging te beginnen. Binnen elk team werden designers, copywriters en developers aangeduid die samen, hun eigen website moesten schetsen,  coderen en voorstellen aan de jury. Het was verbazend wat een IT talent er zat verscholen in klas 2D. Uit de 4 gemaakte websites, een fietsenwinkel, sportzaak, garage en een Stem school, koos de jury uiteindelijk de laatste als winnaar.

CDK is actief in de automobiel industrie  als technologiebedrijf en is voortdurend op zoek naar nieuw talent. Met dit STEM initiatief hoopt ze een steentje te kunnen bijdragen om zo de jeugd te stimuleren om het nijpend tekort aan IT’ers te kunnen oplossen. Wie weet zien we ze in 2028 terug als sollicitant op één van de openstaande vacatures.